Vill du returnera varan?

Kunden har i 30 dagar ångerrätt (i enlighet med konsumentskyddslagen 14 dagar) från och med det att produkten mottagits. 

Produkten som returneras måste vara oöppnad och i oskadad originalförpackning. Plasten och eventuella etiketter på tapetrullarna får inte tas bort. Färgnyanser måste kontrolleras innan tapetförpackningen öppnas.  Ångerrätten gäller inte skräddarsydda produkter, som till exempel måttanpassade tapeter eller tyger i metervara. Returrätten gäller inte heller materialprover.

Skriv ut och fyll i returformuläret som du hittar som pdf-fil här (Returformulär i PDF). Aveo kvitterar returen och returnerar betalningen i sin helhet till samma konto som betalningen gjordes ifrån.

Returer som väger under 35 kg (alltså vanliga postförsändelser) är kostnadsfria för kunden inom Finland (utom Åland). Kunder utanför dessa områden bekostar returfrakten själva. För kostnadsfri retur uppge följande kod hos posten: 640976.

Vill du returnera en vara per frakt? 

En fraktförsändelse är en försändelse på över 35 kg, till exempel en större möbel. Om du returnerar per frakt, returnerar vi produktens pris minskat med fraktkostnad och returfraktkostnad. Om endast en del av beställningen returneras, återbetalas inte fraktkostnaden och returfrakten faktureras vid behov. 

Är varan felaktig?

Om du upptäcker ett fel på den mottagna varan - den är trasig eller har skadats i leveransen:  kontakta Aveo per e-post shop@aveo.fi för närmare direktiv. Bifoga foto av den defekta varan. Uppge beställningskod och kontaktuppgifter. Reklamationstiden är två månader från det datum du mottagit varan.

Om Aveo ber dig returnera den felaktiga varan, ska du skriva ut och fylla i PDF-formuläret här (Reklamationsformulär i PDF). Gratis retur via Posten gäller när Aveo per e-post bett dig använda koden  640976, i andra fall betalar du själv returförsändelsen. Om ny ersättande produkt i stället för den felaktiga alternativt pengar i retur överenskommes skilt från fall till fall.